2014 volt a nagy életmódváltásom éve, aminek során jópár kilót ledobtam és magamhoz, valamint a koromhoz képest bomba formába hoztam a testemet. Azóta eltelt már több, mint két év, és nagyon büszke vagyok arra, hogy a kilók azóta sem jöttek vissza! Na de, nézzünk csak jobban a dolgok mögé.


Ha netán nem olvastátok volna a -12 kg történetét, akkor most ITT érdemes, én is időnként újraolvasom, saját magamnak is remek motiváció. Akkoriban, ahogy olvadtak le rólam a kilók és a centik, úgy erősödtem meg belül hónapról-hónapra. Minden tekintetben sokkal magabiztosabban hoztam döntéseket, az életmódváltás jó hatással volt az Életem minden területére.

Ez ráadásul nem olyan, mint egy fogyókúra, aminél félő, hogy az addig tiltólistán lévő ételek bevonásával alattomos módon visszakúsznak a kilók. De, azért ugyanúgy figyelni kell magamra, mint korábban, mert ahogy már többször is említettem hízásra hajlamos vagyok. Az életmód váltás lényege amúgy is az, hogy figyelj mindig magadra! Hogy csak egy egyszerű példát említsek, nálam nincs “karácsonyi nagyzabálás időszaka”. Úgyanúgy, és ugyanannyit eszem, mit egy átlagos hétköznapon, csak mondjuk több finomság közül választhatok. A teli pocak érzését kifejetetten nem szeretem, nyom, kényelmetlen, álmosít, brrrr.

MOZGÁS

2015-ben továbbra is rendszeresen jártam sportolni, a heti futás + edzés 2-2 alkalommal megvolt, ez 2016-ban a sok munka miatt elég kaotikussá vált, de amikor csak lehetőségem volt mozogtam!

A futás továbbra is az életem része, de az edzőtermi sportot abbahagytam, sajnos az edzőm, Ildi, már nem tart órákat a Green Fitnessben, ami nekem közlekedésben, időben, árban a legjobb volt. Ildit annyira szeretem a személye miatt is, hogy egyszerűen képtelen vagyok máshoz járni. Próbáltam, de egyelőre még mindig nem megy. Úgyhogy itthon tornázom (főleg erősítő és nyújtó gyakorlatokat), épp amikor időm engedi és hangulatom is van hozzá, de a rendszer azért hiányzik belőle. Vannak 1.5 kg-os kézisúlyzóim, valamint egy kényelmes fitness szőnyegem, és a dobogón is sokféle gyakorlat végezhető. Én általában reggeli sportoló vagyok, akkor bírom a legjobban, amikor még csak egy tejeskávé van a szervezetemben, délután vagy este egyáltalán nem esik jól az aktív sport.

Ahogy mondtam, a kilók továbbra is változatlanok, de azt azért látom, hogy a két évvel ezelőtti feszességemből vesztettem (ezt kicsit a koromra is fogom, haha), így ezen most tudatosabban kell dolgoznom, nyárra (meg amúgy mindig) kell a bombaforma, punktum. Szóval a bikini projekt az én életemben jelenleg egy folytonos dolog, próbálok megtenni minden tőlem telhetőt a nőies, szexi idomokért.

TÁPLÁLKOZÁS

Ebben ugyanaz a szabály, mint korábban, mindent lehet, de a mértékre figyelni kell. Este nem eszem nehéz kajákat, de ha mégis tészta a vacsi, nem tolom el magamtól, hanem másnap visszaveszem a szénhidrátot, és ilyenkor pl. kifejezetten sok energiám van a futáshoz. Szóval igyekszem megtartani az egyensúlyt. Sütiket, édességeket nem igazán eszem, de a csokit (és a gumicukrot) nagyon szeretem, szóval ezekből azért lelkifurdalás nélkül fogyasztok is. A hűtőm sosincs teletömve, rendszerint csak alap élelmiszerek vannak benne: tej, vaj, tojás, sajt, zöldség, erdei sonka, kefír, a mélyhűtőmben pedig rák, mirelitzöldség, parajpüré, és Anyukám féle fagyasztott házi finomságok sorakoznak.

Ezekkel teljesen jól elvagyok, sokszor eszem zöldséget, pirítóst, rizst, tengeri cuccokat, levest, és salátát, de pl. péksütiket nagyon ritkán. Gyümölcsökből általában van itthon pár darab, de valahogy ezekkel is úgy vagyok, mint a süteményekkel, néha jól esnek, de alapjáraton nem igazán kívánom őket.

Ritkán főzök, de akkor is szeretem a gyors és egyszerűen elkészíthető ételeket, sokszor még a húst is kihagyom. A húslevest viszont imádom, rengeteg zöldséggel, azt elég sokszor készítek, akár egymagamnak is, és napokig rájárok.

Ha viszont beülök valahova szeretek különlegeset enni, olyan dolgokat megkóstolni, amiket még nem próbáltam. Az utóbbi időben a thai konyháért rajongok, jöhet belőle leves, tészta, bármi, csak rák legyen benne, lehetőleg minél több. Mostanában egyre több gasztro eseményre is kapok meghívást, legutóbb a Nespresso Atelier rendezvényén volt alkalmam egy egészen izgalmas, kávé ihlette ízvilággal megismerkedni. Ez itt Sárközi Ákos séf lassan párolt marha stefániája, jól néz ki, ugye?

KONTROLL

Ez szerintem az egész kulcsa. Az ember minden nap látja a testét a tükörben, érzi a ruháin, hogy kényelmes-e vagy sem. De ennél sokkal egzaktabb módszer, ha az ember méri magát, centivel vagy mérleggel. Sokan azt mondják, hogy felesleges minden nap nézni a kilókat, de nekem pl. pont ez segít abban, hogy tartsam a súlyomat. Minden reggel ráállok, és ha 53-54 közé megy a dolog, akkor tudom, hogy pár nap fokozott odafigyelésre lesz szükség (ilyenkor pl. este kihagyom a vacsit, vagy megvonom a szénhidrátot), hogy megint a bűvös 52-re hozzam magamat.

Igen, tudom, hogy adot térfogatban az izom nehezebb, mint a zsír, és ez nem a legtökéletesebb mutató, de tényleg segít abban, hogy az emberrel ne szaladjon el a ló. Ugyanígy vannak bizonyos ruhák is, amik észnél tarthatják az embert és ezért jó a centi használata havonta vagy kéthavonta. Nekem legalábbis bevált ez a módszer.

Szóval, táplálkozás, mozgás és kontroll, nekem ez a 3 dolog az, amivel sikerül tartanom a formámat. A bikini szezonig már csak 3 hónap van, szóval hajrá mindenkinek!